ANS TV

ANS TV

Watch ANS TV online from Azerbaijan without cable TV or satellite?
You no longer need a cable TV subscription to watch. You can now use our service stream without having cable TV or satellite subscription. You can even watch on your TV! This is the best way for you to watch television online.

Watch ANS TV online

 Published on November 2, 2015, and last modified on 2 weeks ago.

6
1 users
50
40
31
20
10

We have a few suggestions for you to find your favorite TV channel:

ans gear ans kpop ans consultants ans phone ans paintball and other stories ans seafood ans deli ans test ans advertising

Advertising

ANS TV

ANS TV (also known as ANS Independent Broadcasting Media Company) is a news television channel in Azerbaijan, which is owned by ANS Group of Companies since its foundation on March 9, 1991. Its name, ANS, stands for Azerbaijani News Service.

ANS was the first privately owned independent television company in the former Soviet Union.

In the early years of ANS's establishment, there were many local wars on the territory of the former Soviet Union. ANS TV got popularized by reporting news from the frontlines - Chechnya, Georgia, Ossetia, Karabakh, Abkhazia, Afghanistan, Ingushetia and frequently selling the footage to BBC, CNN, NBC, ZDF, ARD, VOX, RAI, TF, Rossiya 1, CBS, TBS.

ANS was the first privately owned independent television company in the former Soviet Union. It has been described as a staunchly pro-government station.

ANS TV was taken off the air in July 2016 when its broadcasting license was revoked after it had announced it was to broadcast an interview with Fethullah Gulen; Azerbaijan's National Television and Radio Council stated that the channel's license would be withdrawn permanently, accusing the station of "contradicted the strategic partnership between the Azeri and Turkish people by offering support to Fethullah Gulen and his supporters".

ANS Vice-President Mirshahin Agayev, one of the station’s co-founders, later issued what was described as a "boot-licking" apology to President Aliyev for the Gülen interview, and later wrote a symbolic public letter to the late President Heydar Aliyev, reminding the deceased leader of his earlier willingness to protect the channel, but the station remained shut down.


Top